URL: https://fiatx19.nl/id=2.html
Technische gegevens
Land van herkomst | Italie |
Model/type-aanduiding | 128 as |
Type plaatje | Op rechter binnenscherm |
Plaats motornummer | Linkerzijde motorblok |
Plaats chassisnummer | Binnenkant schutboord |
Motor | 1300 |
Plaatsing | Dwars achterin |
Constructie | Viertactkopklepmotor in lijn met bovenliggende nokkenas |
Borin x slag (mm) | 86x55.5 |
Cilinderinhoud | 1290 |
Compressieverhouding | 8.9 |
Max vermogen kw Din-pk | 55 (75)bij 6000t./min |
Nokkenas/aandrijving | Bovenliggende nokkenas door getande riem aangedreven |
Cilinderkop/kopmateriaal | Gietijzer/lichtmetaal |
Aantal hoofdlagers | 5 |
Zuigerpenconstructie | Zwevend |
Aantal zuigerveren | 2 compressie en een olieveer |
Benzinepomp/type | Mechanische membraampomp |
Carburateur,merk,type | Weber 32 dmtr22 |
Luchtfilter | Droog verwisselbaar element |
Koelsysteem | Gesloten |
Ventilateur schakelt in bij | 92 graden |
Smeersysteem | Volledruksmering met tandwielpomp en oliedrukregelventiel |
Oliefilter | Full-flow type |
Transmissie | |
Koppeling | Hydraulisch bediende enkelvoudige drogeplaatkoppeling met diafragmaveer |
Versnellingsbak | Voledig gesynchroniseerde vierbak |
Eindaandrijving | Op achterwielen met aandrijfas |
Chassis/carrosserie | |
Zelfdragende carrosserie met afneembaar dakpaneel | |
Voorwielophanging | Onafhankelijk |
Stuurinrichting/stuuromwenteling | Tandheugel en ronsel 3 |
Achterwielophanging | Onafhankelijk verstelbare reactiestangen |
Remmen | Gescheiden remsysteem schijfremmen rondom |
Remschijfdiameter | 227 mm |
Remvoeringsoppervlak | |
Voor | 124 |
Achter | 124 |
Velgmaat | 4.5jx13 |
Bandenmaat | 145 HR 13 |
Maten en gewichten | |
Wielbasis | 220.2 cm |
Spoorbreedte,voor/achter | 133,5/134,3 |
Totale lengte | 383 cm |
Totale breedte | 157 cm |
Totale hoogte onbelast | 117 cm |
Grondspeling | 13 cm |
Draaicirkel | 10 m |
Rijklaar gewicht | 840 kg |
Max toelaatbaar gewicht | 1120 kg |
Elektrische installatie | |
Accu | 12 v/45 a-h,negatieve �pool aan massa |
Wisselstroomdynamo,merk/type | Bosch g1-14 v 33 A 29 |
Startmotor,merk/type | Fiat E 84-0,8/12 var.1 |
Stroomverdeler | S 135 B |
Bougies | N7Y |
Bobine,merk/type | Marelli BE 200B of martinetti G52S |
Plaats zekeringhouder/aantal en amperage | Onder dashboard/8x8A,2x16A,2x3A |
Afstelgegevens | |
Motortype | 128 AS.000 |
Inlaat | 0,45 mm |
Uitlaat | 0,50 mm |
Klepstelplaatjes | 3,70-4,70 mm,oplopend 0,05 mm |
Klepspeling | 0,50 mm |
Ontstekingsvolgorde | 1-3-4-2 |
Cilindernummering | Eerste cylinder aan distributiezijde |
Vast ontstekingstijdstip | 10 voor BDP |
Plaats vaste merktekens | Op krukaspoelie en distributie deksel |
Draairichting stroomverdeler,gezien vanaf rotorzijde | Linksom |
Contactpuntenafstand/contacthoek | 0,37-0,43 mm/55 � 3◦ |
Bougie electrodenafstand | N7Y 0,5-0,6 / CW 78 lp 0,6-0,7 |
Voorwieluitlijning | |
Wielvlucht camber | -1 � 20� |
Fuseelangshelling caster | 7 � 30� |
Toespoor | 3� 1 mm |
Achterwieluitlijning | |
Wielvlucht | -2 � 20� |
Toespoor | 5 � 1 mm |
Aantrekkoppels | |
Cilinderkopbouten | 9.5 |
Aantrekvolgorde | Distributiezijde 8 6 2 5 10 |
7 3 1 4 9 | |
Hoofdlagerkappen | 8 |
Drijfstanglagerkappen | 5 |
Nokkenastandwielbout | 8.5 |
Nokkenashuis | 2 |
Vliegwiel | 9 |
Krukaspoelie | 14 |
Riemspaner tegen cilinderblok | 4.5 |
In en uitlaatspruitstuk | 3 |
Drukgroep aan vliegwiel | 1.5 |
Versnellingsbak | 8 |
Voornaafmoer | 14 |
Fuseekogelbout aan fusee | 8 |
Fusee moer aan poot | 6 |
Achternaaf moer | 14 |
Reactiestang aan draagarm | 7 |
Buitenste draagarmkogel | 10 |
Borgmoer op spoorstang | 5 |
Stuurkogel aan fusee | 3.5 |
Stuuraskoppeling | 2.5 |
Wielbouten | 6-aug |
Inhouden | |
Motorcarter,incl. oliefilter | 4,3l |
Versnellingsbakolie | 3.2l |
Koelsysteem | 10.5l |
Brandstoftank | 48l |
Motorolie | 20W40 |
Bakolie | SAE 90 |
remvloeistof | Dot 4 |
Aandrijfassen | Aandrijfas vet |
Originele kleurcodes kan je vinden op: http://www.x1-9ownersclub.org.uk/index.php?page=codes